Lezen is reizen in je hoofd. Ga je mee?
De donkere maanden staan bol van de symboliek, verhalen en legendes. Je houdt die in ere door tijd te maken voor het bewonderen van mooie tekeningen en (voor)lezen van echte verhalen. Boeken zijn een grote bron van inspiratie en belangrijk voor de verBEELDing. Natuurlijk maak je zo met elkaar vooral warme, dierbare herinneringen.
Hier een selectie van mijn favorieten prentenboeken en verhalenbundels. Speciaal voor deze mooie, magische maanden.
Prentenboeken
Sidewalk Flowers – Jonarno Lawson (Engelstalige uitvoering – ivm de titel, want het is een boek zonder woorden)
Een gesprekje met God – Neale Donald Walsch
Kinderboeken over kunst
De Stip – The Dot – Peter H. Reynolds
Een hele kunst – Arend van Dam en Alex de Wolf
De grote kunstencyclopedie voor kinderen – Susie Hodge
Beautiful Oops – Barney Salzberg
Het grote Rijksmuseum voorleesboek
Kinderboeken over persoonlijke ontwikkeling
Mason’s Greatest Gems – Chelsea Lee Smith and Elaheh Bos
“What do you do with an idea? / What do you do with a problem? – beide van Kobi Yamada
Je fantastische elastische brein – JoAnn Deak
Wreck this Journal – Keri Smith (Nederlandstalige uitgave)
Everything is connected ansichtkaarten – Keri Smith (Nederlandstalige uitgave)
Vrouwen en Wetenschap – Rachel Ignotofsky
Kinderfilosofie
Je fantastische elastische brein – Joann Deak
De jongen, de mol, de vos en het paard – Charlie Mackery
Kunstboeken Volwassenen
The Art of Looking Sideways – Alan Fletcher
Kunst en Koken
Artacucina – Wiebke van der Scheer & Margre Mijer (er zijn vier delen)
Rijksmuseum Kookbook – 50 Nederlandse recepten
Bijbelverhalen
In Westerse kunst zijn veel bijbelverhalen verbeeld. Het is mooi hun betekenis te kennenze te kennen.
Het verhaal gaat … – Nico ter Linden (er zijn vijf delen)
Voor kinderen: Moet je horen... – Nico ter Linden
Business
The war of art – Steven Pressfield
Big Magic – Elizabeth Gilbert
In sommige gevallen ontvang ik een kleine commissie als je via de link op deze pagina besteld. Het helpt l’ Atelier des Idées zo waardevol mogelijke content voor je te creeëren en heeft geen invloed op de prijs die je betaalt.